بازدید رایگان از آرامگاه حافظ شیرازی تا ۲۰ مهرماه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید رایگان آرامگاه حافظ شیرازی در هفته بزرگداشت این شاعر نامی ایران و جهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد ثابت اقلیدی گفت: با توجه به پیشنهد استاندار فارس و موافقت وزیر میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی  مبنی بر رایگان شدن بازدید از آرامگاه حافظ برای عموم به مناسبت گرامی‌داشت هفته حافظ، بازدید از این مکان تا زادروز حافظ، ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ رایگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه برنامه‌هایی  فاخر برای هفته بزرگداشت حافظ در حال برگزاری است، افزود: اجرای نمایشنامه لسان‌الغیب با همکاری ادارات کل میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی شب‌های ۱۳ تا ۱۶ مهرماه  با محوریت زندگی‌نامه حافظ، یکی از رویدادهای فاخر و ارزنده‌ای بود که در این هفته در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد.

او تصریح کرد: فضای آرامگاه در حال آماده‌سازی برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز، برپایی محفل انس با قرآن و برنامه شعرخوانی و مشاعره است و برپایی نمایشگاه عکس از آثار برخی عکاسان حوزه رسانه از آرامگاه حافظ در شیراز نیز از دیگر برنامه‌های فاخر در این هفته است و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی تذهیب در آرامگاه از جمله برنامه‌های این مناسبت بوده است.

ثابت اقلیدی هفته بزرگداشت حافظ را فرصتی مناسب برای شناخت و نشر هر چه بیش تر افکار و اندیشه‌های ناب این شاعر و عارف نامی به جهان و جهانیان دانست و گفت: برگزاری سلسله نشست‌های ادبی در شیراز و برخی نقاط کشور نیز این فرصت را برای هم‌اندیشی ادبا، فرهیختگان و اساتید ادب فارسی بوجود می‌آورد تا از منظری نو به اندیشه‌های ناب این شاعر گرانمایه پرداخته و اندیشه‌های این عارف و شاعر نامی را به جهان بشریت عرضه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701243
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha